Koh Samui & Koh Phangan

20 maart 2015 - Koh Phangan, Thailand

Dinsdagmorgen 10 maart werden we vanaf Khao Sok met een mini-van naar Surat Thani gereden, waar wij op de bus stapte richting de Donsak pier. De Donsak pier was het vertrekpunt van de ferry die ons in anderhalf uur naar Koh Samui zou varen. Na aan te zijn gekomen op Koh Samui en even goed te zijn opgelicht door een van de plaatselijke taxi-chauffeurs kwamen we aan bij ons guesthouse in Chaweng. We zijn wat gaan eten en kwamen er al snel achter dat Koh Samui niet echt een goedkope bestemming was. We gingen die middag op zoek naar het strand, wat niet  zo moeilijk was geweest als er niet overal resorts in de weg hadden gestaan. We hebben het opgegeven en zijn de rest van de dag maar een beetje op onze kamer en in barretjes gaan hangen.

De volgende dag gingen we opnieuw opzoek naar het strand, dit keer met meer succes. We hadden die dag ervoor een klein stukje verder moeten lopen en we hadden het gevonden, maar goed we waren allang blij dat we het nu wel hadden gevonden. We hebben een paar uurtjes lekker op het strand en in de zee vertoeft, maar toen we  in onze kamer kwamen zagen we dat we allebei, ondanks het insmeren, goed verbrand waren. Kan gebeuren dachten we. We hebben ons omgekleed en zijn wat gaan eten (en uiteraard drinken). We waren beiden al tot de conclusie gekomen dat we Koh Samui eigenlijk veel te toeristisch (en daardoor ook te duur) vonden en we hadden besloten die dag erna door te gaan naar Koh Phangan.

De volgende dag werden we wakker en zag Ivo dat de verbrandingen in z'n gezicht en op z'n rug toch wel redelijk ernstig waren, en wilde daarom een dokter opzoeken. Hij werd van kliniek naar kliniek gestuurd, tot hij uiteindelijk naar de kamer kwam met eindelijk het goede adres. We hebben voor het gemak nog een nacht bijgeboekt en zijn met z'n tweeën naar de kliniek toe te gaan. Na lang wachten bleek het uiteindelijk allemaal mee te vallen. Hij kreeg wat zalfjes en dergelijken mee en we konden gaan.

Die vrijdag zijn we ondanks dat het de 13e was de Haad Rin Queen Ferry opgestapt die ons in iets minder dan een uur op de pier bij Haad Rin op Koh Phangan dropte. We hadden een briefje op de boot gekregen over het guesthouse Same Same. Het werd gerunt door twee Deense vrouwen, die naar eigen zeggen de beste warm-up party gaven voor Halfmoon Festival de dag erna. We zijn er vanaf de boot direct heengelopen en hebben een kamer geboekt. We zijn in het restaurant gaan zitten en hebben daar weer wat goudgele rakkers tot ons genomen. Later op de middag kwamen er een jongen en een meisje naar ons toe. Ze heetten Arsene en Gemma en kwamen uit Groningen. Samen met hun hebben we die avond wat 'buckets' achterover geslagen op het strand.

De volgende dag werden we wakker met een lichte kater en zijn we op het strand gaan liggen (in de schaduw dit maal). We hebben wat gezwommen en zijn daarna teruggegaan maar de kamer om ons op te frissen voor Halfmoon festival. In het restaurant van het guesthouse was die avond dus een warm-up party en rond middernacht werden we allemaal met taxi's naar het festivalterrein gereden. Het was in Baan Tai ergens midden tussen de bomen. Helaas heb ik van deze avond geen foto's kunnen maken omdat werd afgeraden je mobiel mee te nemen. We waren de volgende morgen na een mooi feestje om 7 uur thuis.

We hebben tot diep ik de middag onze roes uitgeslapen, maar ik werd wakker met last van m'n maag. We zijn samen wat gaan eten en ik ben daarna maar naar de kamer gegaan, kijken of ik me de volgende dag weer wat beter zou voelen. Het ging de volgende dag inderdaad weer wat beter, en zijn we naar het strand gegaan en daarna weer wat restaurantjes/barretjes afgegaan. De dagen daarna ging het weer wat minder met m'n maag (niet heel raar na al dat tanken) en heb ik me rustig gehouden.

We zijn gister vertrokken uit Same Same naar Thongsala, een ander deel van het eiland. We vertrekken hier maandagmorgen  om vervolgens naar Surat Thani Airport te gaan. Daar pakken we het vliegtuig maar Chiang Mai, waar we dan maandag begin van de avond zullen aankomen. We liggen nu een beetje te chillen en gaan vanavond even in het stadje kijken.

Groeten vanaf Koh Phangan!

x Mike & Ivo

1. Ome Mars:
    28 maart 2015
    Last van je maag, Coca Cola drinken en niet te koud !!!
    Gr. Ome Mars