Luang Prabang & Vang Vieng

11 april 2015 - Vang Vieng, Laos

Na een lange rit met de mini-van kwamen we 1 april net voor middernacht aan in het grensplaatsje Chiang Kong. De volgende morgen werden we vanuit daar naar de grens gereden waar we ons visa moesten fixen. Toen het visa geregeld was werden we met de bus naar de slowboat toe gereden. Een aantal uren later kwamen we aan in Pak Beng. We hebben een kamer gedeeld met Paulos, een Amerikaanse jongen die we hadden leren kennen op de boot. We hebben die avond wat gegeten en zijn daarna gaan slapen, omdat we de volgende morgen weer de slowboat op moesten.

Toen het ontbijt naar binnen was gewerkt zijn we de slowboat weer opgestapt. Het uitzicht was net als de dag ervoor erg mooi, alleen heel erg mistig/rokerig. Waarschijnlijk doordat er veel stukken jungle in de brand worden gestoken door de locals. We kwamen die middag eerder dan dat we dachten aan in Luang Prabang en hebben bij de haven, voor zover je het een haven kon noemen, een TukTuk gepakt die ons naar het guesthouse in het centrum bracht. We zijn samen met Paulos wat gaan eten en daarna een biertje gaan drinken in een van de barretjes. Alleen was het snel gedaan met de pret, want alles sloot om stipt 12 uur.

De dag erna hebben we niet veel bijzonders gedaan. De dag die daar op volgde daarentegen zijn we door de TukTuk naar de Kouang Si waterval toe gereden. In tegenstelling tot veel andere watervallen, waar geen vallend water te bekennen was door het droge weer, was deze wel prachtig. Erg toeristisch, maar was wel zeker de moeite waard. Na een kleine duik in het koude water, hebben we nog wat rondgelopen en zijn daarna weer op de TukTuk gestapt naar ons guesthouse. Die avond zijn we uiteraard, tot 12 uur, weer heerlijk uit ons naadje gegaan en toen tussen de klamme lappen gedoken.

Nadat we die dag erna weer eens geen reet hadden uitgevoerd, zijn we de 7e aan het begin van de middag in de mini-van gestapt die ons naar Vang Vieng zou brengen. Toen we daar aankwamen zijn we het eerste guesthouse wat we zagen binnen gestapt en hebben een kamer geboekt. We belandden die avond in de Sakura bar. Ook hier was het feest weer om 12 uur afgelopen, maar er werd ons verteld dat er verderop in de stad een club was die door ging tot 5. Dat klonk ons als muziek in de oren, en zijn dan ook onmiddelijk iedereen gevolgd naar deze tent. Toen een jongen ons vroeg om hem te helpen de shemale af te schudden die om hem heen hing, kon de man/vrouw in kwestie dit niet waarderen, hoekte Ivo's bril van z'n hoofd en rende vervolgens weg. De bril en Ivo mankeerde gelukkig niks, en we hebben vrolijk verder gefeest.

We besloten om 9 april te gaan tuben, het gene waar Vang Vieng zo om bekend staat. Het was eigenlijk vooral een grote hoeveelheid alcohol tot je nemen en af en toe een klein stukje in een band dobberen naar de volgende bar. We hebben er erg van genoten en hebben veel leuke mensen ontmoet. Toen we de banden weer hadden ingeleverd zijn we in onze kamer in slaap gevallen, dit hadden we beter niet kunnen doen, want toen we even later die avond wakker werden, voelde we ons aanzienlijk slechter dan voor het slapen. We hebben ons er doorheen geslagen en zijn toch nog even een drankje gaan doen.

Gisteravond hadden we na weer een dagje niks doen ons plekje weer gevonden in de Sakura bar. Nadat de klok 12 uur had geslagen zijn we de TukTuk ingestapt die ons naar een 'Jungle Party' toebracht. Na dat we een aantal van onze vele dansmoves hadden laten zien zijn we terug gegaan naar de kamer.

Vandaag hebben we ons visa voor Vietnam opgehaald en hebben we de bus voor morgen naar Hanoi geboekt. We worden morgen om 9.30 opgepikt en naar het busstation gebracht. Vanaf daar zullen we in ongeveer 30 uur naar Hanoi worden gebracht. Maar we gaan nu eerst maffen!

Groeten uit Vang Vieng!

X Mike & Ivo

1. Ome Mars:
    12 april 2015
    Wel ff meer fotos maken Mike, of uh was je rolletje vol ? :-)