Khoa Sok National Park

9 maart 2015 - Khao Sok National Park, Thailand

Na een treinreis van 12 uur, een rit met de taxi en een 2,5 uur durende busreis zijn we afgelopen zaterdagmorgen vroeg aangekomen in Khoa Sok National Park. We werden  bij de bushalte (voor zover je het een bushalte kon noemen) opgewacht door een meneer die ons aanbood of we wilden overnachten in zijn Jungle Huts even verderop. Na dat  we hoorden dat het ons maar iets meer dan 5 euro per persoon per nacht zou gaan kosten zijn wij op zijn aanbod ingegaan en werden we naar de hutjes toe gereden. De eerste dag hebben we enkel een beetje op bed gelegen, wat gegeten en (hoe kan het ook anders) wat biertjes achterover gekieperd.

Zondagmiddag zijn we gaan kanoën over de Sok rivier. We werden opgehaald in een pick-up die ons in 20 minuten met een jezus-gang naar de plek reed waar we te water werden gelaten. We hadden verwacht zelf te mogen roeien, maar het bleek dat er nog een andere jongen op de kano zit die ons over de rivier heen zou roeien. We hebben twee grote salamanders  en een slang gespot maar dat was het dan ook wel eigenlijk. Het was erg mooi om het landschap vanaf de rivier te bewonderen. We hadden persoonlijk gehoopt dat we iets meer dieren tegen zouden komen, maar goed we mogen niet klagen.  Die avond hebben we uiteraard weer heerlijk gegeten en gedronken en zijn we niet te laat naar bed gegaan omdat we voor de volgende dag, vandaag dus, een tour door de jungle  hadden geboekt.

Vanmorgen zijn we rond 8 uur opgestaan, hebben we ontbeten en werden we daarna opgehaald door onze gids Nok. We liepen het national park in over een goed bewandelbaar pad, maar al snel sloegen we links af de ongerepte jungle in. Het was gaaf om zo'n oerwoud te zien, dat je normaal alleen maar van televisie/films kent. Nok liet ons meteen al zien hoe je met een mes van een stuk bamboo een beker kon maken, en maakte er zonder moeite voor ons allebei eentje. Waar we even later thee uit hebben gedronken. Hij maakte binnen no-time een vuurtje naast de rivier, ving wat water in een stuk bamboo en kookte het water voor de thee. Toen we daarna nog een tijdje door de jungle heen liepen, kwamen we nog een gigantische spin, een heleboel hagedissen en een paar apen tegen. Na 4 uur door het oerwoud te hebben gelopen zijn we teruggegaan naar het dorp en hebben we wat gegeten. We zitten nu nog steeds op het terras en gaan zo waarschijnlijk een mini-van boeken die ons morgen ochtend richting Ko Samui rijdt.

Groeten uit Khoa Sok!

x Mike & Ivo

1. Monique Jansen:
    9 maart 2015
    wat voor lekkers eten jullie allemaal
  2. Papa:
    9 maart 2015
    Klinkt allemaal goed man. Is Nok jullie vaste gids of eenmalig?
    Mooie plaatjes van de natuur. In Alkmaar is het eigenlijk nog precies hetzelfde als toen je weg ging. Niet veel nieuws dus.
    Groeten van vader, ook aan Ivo en wederom veel plezier toegewenst daar zover hiervandaan in Azië.
  3. David:
    10 maart 2015
    Ko Samui, top, iets verder dan Chaweng zit Coral Cove beach, erg mooi. BopHut Fisherman village is een leuk dorpje, savonds leuke walking street, niet zo druk als ChaWeng. MaeNam, mooi strand, Snel de boot naar Ko Pagnang of Ko Tau nemen. Ko Tau is top om te duiken en snorkelen. Geen rook stuff etc kopen is vaak politie. Have lots of fun!